Friday, March 5, 2010

Chef Terhebat

Penat kalo nk citer sume pengalaman aku memasak.. Tapi xperla, aku snggup luangkan mase aku tuk pembace2 blog ni :-0 ( ade org bace ker??).. Aku xpernah mendapat pendidikan formal dlm bidang masak memasak nih, jd style omputih nyer
"I always learn the hard way"

Kesilapan kt dpur yg penah aku buat
1.masak telur manis(terpengaruh ngan spekulasi Helmi yg gula kt Mesir xmanis)
2.masak telur hangit
3.nasi hangit
4.smbal yg ade texture mcm hot chocolate punyer drink.(aku taruk tepung)
5.buat lemonade tpi mcm kordial lemonade(lobang plastik gula 2 mcm shial punyer beso)

TAPI, sume 2 xmembuatkan aku putus asa.. Aku terus masak dan masak dan masak..

Smpai la semalam, aku masak Marcaroni n POk Jak n Pa'e puji masakan aku...pergh! Tapi yg pliknyer... aku rase makanan 2 xsedap..sampah, zibalah dan aku terus bg kt dorg wlaupun aku lapar time 2... Makanan tersebut da xmampu nk satisfy aku punyer taste/nafsu yg sangat tinggi


kalo letak, takot para pembaca xbuley tido akibat terliur
melihatnya.

Nmpak nyer bukan saje skill masak aku da bertambah, lidah aku pown da develop ke tahap Moksya(tahap dewa2) lidah aku da jd macam pengadil dlm manga jepown "Yakitate Japan"...

Aku xterkejut bile Pok Jak minx aku ajar die masak marcaroni tdi..sbb mmg ternyata aku da terer masak :-) .. tpi 2 la, die bongkak..akhirnyer terpakse la die makan Marcaroni Halia Goreng td.. Ish3..


  • rss
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Twitter
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Share this on Technorati
  • Post this to Myspace
  • Share this on Blinklist
  • Submit this to DesignFloat

6 comments:

mohdizattrahman said...

ooo.. ko xmasukkan part aku cirit-birit pas aku mkn masakn ko.. siot ja cite ko.. aku mmg x puas ati.. ko sedar diri sket.. aku lg hebat memask dr ko r.. aku mkn makaroni ko smlam pn sbb nk jga ati ja.. ckp la sedap dpn member wlpn lidah terasa masin.. puiittttt...

urra901109 said...

argh...2 la kate2 org yg bongkak..akibatnye.... mkn la marcaroni halia goreng..yuks

Adi An Fadzil said...

dude. check post aku yg ko komen thu. tenks.

urra901109 said...

adi: okeh

K said...

LOL sambal taruk tepung

urra901109 said...

hahaha...xpe, bdk2 bkn kesa pown..dorg tibai ngan penuh redha

Post a Comment