Saturday, September 11, 2010

Baju Raya

Hambar sungguh raya tahun ni.. sume balik kampung tinggal la kami sekeluarga kt Putrajaya nih. Hidup ala2 Citer "I am Legend" versi Putrajaya.. drive sorg2 tgk uma2 kosong, sembang2 ngan pokok pisang., syok o!

Pling yg buat sedih ni adalah bila tahun ni aku lgsung xde baju raya...

Di saat kanak-kanak lain memilih baju raya pelbagai warna, masih ada insan yakni aku, yang hanya mampu melihat kanak-kanak lain membeli
. ok, jgn salah paham, aku xde la sengkek ke tahap tuh, tpi aku ni ade sindrom "SBB" bhse saintifiknya sindrom Sukar Beli Baju. Masok jer kedai baju jarang la aku boleh tahan lebey dari 15 minit, slalunya symptom2 spt pening , rabun, out of focus akan melanda dan menyebabkan aku keluar. Rimas la tgk banyak2 kaler nih!

TeTaPi,
sbg insan biasa aku masih punya rasa ingin baju raya... ini la design bju raya yang aku inginkan.. tpi komfrim mama n abah aku xkn benarkn n xde tailor or tukang besi yang nk buatkn aku bju2 ni.


ini la stormtrooper dari citer Star Wars




ini plak suit Iron Man, Gempak dan bergaya!

ini la baju2 idaman aku untuk pergi beraya... korg x rase ker yg aku akan kelihatan gempak dan bergaya klu buat pose cm abg iron man kt atas ni kt depan uma korg smbil menjerit "assalamualaikum, sy datang nk raye!"

klau pakai suit stormtrooper 2 plak ade la pluang lagi nk dpt duit raye lebey pas acu snapang kt tuan rumah 2.

kelebihan2 lain memakai suit2 idaman aku:
1. naik moto xpayah pkai helmet kura2 yg xbergaya tuh, yg ni 100x lebey bergaya! juz tggal pelekat sirim kt plug letrik, pas tu tmpal. voila, done!
2. mampu menjadikan anda ikon kampung yg sgt diminati
3. buley buat sewa costume, kompem ade lagi *phreakmason2 lain diluar sane yg same freak ngan anda.


  • rss
  • Del.icio.us
  • Digg
  • Twitter
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Share this on Technorati
  • Post this to Myspace
  • Share this on Blinklist
  • Submit this to DesignFloat

2 comments:

doyah said...

samat hari raya uraaa~! =)

urra901109 said...

selamat ari raye jugak kt ko doyah!!

Post a Comment